Czym jest leasing pracowniczy?

Czym jest leasing pracowniczy?

Leasing pracowników polega na wynajmowaniu pracowników. To dobre rozwiązanie, jeżeli potrzebne są nam osoby do pracy na określony czas np. do wykonania konkretnego zlecenia.

Czy to się opłaca?

Wynajmowanie pracowników jest opłacalne, bo pracodawca ponosi mniejsze koszty. To dobra opcja, gdy stali pracownicy są na przykład na urlopie, a potrzebne nam są osoby do pracy. Warto zastanowić się nad takim rozwiązaniem także wtedy, gdy mamy nietypowe zlecenie, które wymaga specjalistycznej wiedzy. W przypadku leasingu pracowniczego koszty pozyskania pracownika są mniejsze, niż w przypadku zatrudniania go na umowę.

Korzyści

Firmy, które decydują się wynająć pracowników znacznie uelastyczniają zatrudnienie w swoim przedsiębiorstwie. Takie rozwiązanie bardzo często ratuje sytuacje, gdy do zrealizowania zamówienia potrzebna jest nam odpowiednia ilość pracowników, których normalnie mogłoby nam zabraknąć.

Leasing pracowniczy jest korzystny dla obydwu stron, szczególnie w przypadku firm sezonowych, u których zapotrzebowanie na pracowników jest różne i zależy od pory roku. To duża szansa dla studentów, którzy bardzo często szukają pracy dorywczej na wakacje. Co ciekawe, jeżeli wynajmiemy pracownika, który nie będzie spełniał naszych oczekiwań i nie będzie dobrze wykonywał swoich obowiązków, to możemy zamienić go na inną osobę. Taka forma zatrudnienia jest coraz bardziej popularna, bo jest korzystna.

Czy warto skorzystać z usług agencji pracy tymczasowej?

Czy warto skorzystać z usług agencji pracy tymczasowej?

W chwili obecnej stare, tradycyjne metody rekrutacji odchodzą już do lamusa. Głównym miejscem poszukiwania pracy jest Internet, a coraz częściej rekrutację prowadzi nie sama firma, a zatrudniona przez nią agencja pracy tymczasowej Poznań.

Jak działają agencje zatrudnienia?

Agencje pracy tymczasowej Poznań świadczą usługi dla firm, które nie posiadają własnego działu HR. Skorzystanie z usług specjalistów to dla nich doskonałe rozwiązanie. Oszczędzają w ten sposób czas i energię, którą trzeba poświęcić na procesy rekrutacyjne. Ponadto otrzymując pracownika mają gwarancję, że wybrany został kandydat odpowiednio z podanymi przez nich wytycznymi.

Profity

Kandydat szukający pracy za pośrednictwem agencji również odnosi korzyści. Przede wszystkim jego obsługą zajmują się profesjonaliści. Agencji zależy na tym, aby kandydat znalazł wymarzoną pracę. Zazwyczaj współpracują one z wieloma firmami, więc szansa na zatrudnienie jest duża. Udział w procesie rekrutacyjnym jest oczywiście całkowicie bezpłatny.

Co jeszcze?

Zawsze wcześniej można również sprawdzić wiarygodność danej firmy rekrutacyjnej. Powinna ona posiadać oczywiście wpis do właściwego rejestru i certyfikat wydawany agencjom tego typu. Certyfikat można sprawdzić w sposób telefoniczny lub za pośrednictwem Internetu na stronie Krajowego Rejestru Agencji Zatrudnienia. Dane osobowe kandydatów z kolei powinny zostać zgłoszone do GIODO.

Czym jest doradztwo personalne?

Czym jest doradztwo personalne?

Doradztwo personalne polega na specjalistycznej pomocy oraz świadczeniu różnego rodzaju usług związanych z szeroko rozumianymi zasobami ludzkimi. Zazwyczaj jest to m.in. rekrutacja, selekcja, ocena pracowników, tworzenie systemów motywacyjnych i nagradzania oraz szkolenia różnego rodzaju. Zajmują się tym głównie wyspecjalizowane agencje.

Doskonalenie pracowników

To nic innego jak dobrze zorganizowany proces kształcenia będący nieodzowną częścią systemu personalnego każdej firmy. Polega na dążeniu do jak najlepszego wykorzystania zasobów pracowników np. wydajności poprzez doskonalenie ich zachowań i umiejętności. Wpływa to bezpośrednio na osiągane w pracy efekty i powoduje np.:

  • wzrost konkurencyjności firmy na rynku,
  • lepsze zintegrowanie zespołu,
  • wzrost efektywności pracy,
  • lepsze zmotywowanie do pracy.

Szkolenia pracowników

Jednym z elementów doradztwa personalnego są także szkolenia mające na celu przekazanie pracownikom wiedzy niezbędnej im do podniesienie kwalifikacji. Wiele firm szczególnie mocno ceni sobie szkolenia pracowników, którzy mają bezpośredni kontakt z klientem. Dotyczy to przede wszystkim dział marketingu oraz sprzedaży. Równie ważne są szkolenia działu księgowości.